Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Adapting the insurance pricing model for distribution channel expansion using the Bayesian generalized linear model

Tytuł:
Adapting the insurance pricing model for distribution channel expansion using the Bayesian generalized linear model
Autorzy:
GUNAWAN Carina
FAIZAL Muhammad Ivan
SUSYANTO Nanang
Tematy:
distribution channel
insurance pricing
competitiveness
predictive performance
Bayesian GLM
Język:
angielski
Dostawca treści:
CEJSH
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
The insurance market is changing due to new distribution channels, requiring insurers to update their pricing models. We propose a mathematical approach using Bayesian GLM to adjust insurance pricing. Our strategy modifies the pricing model by incorporating distribution channels while utilizing the initial model as a baseline. Bayesian generalized linear models (GLM) enable effective model updates while incorporating existing knowledge. We validated our approach using data from the general insurance sector, comparing it with the traditional approach. Results show that Bayesian GLM outperforms the traditional method in accurately estimating pricing. This superiority highlights its potential as a powerful tool for insurers to remain competitive in a rapidly changing market. Our approach makes a significant mathematical contribution to insurance pricing, allowing insurers to adapt to market conditions and enhance their competitive edge.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies