Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

LOYALITY PFOGRAMS IN FAST-MOVING CONSUMER GOODS (FMCG) SECTOR

Tytuł:
LOYALITY PFOGRAMS IN FAST-MOVING CONSUMER GOODS (FMCG) SECTOR
Autorzy:
Robert Tahal
Václav Stříteský
Tematy:
loyalty program
retail
customer loyalty
benchmark
Język:
angielski
Dostawca treści:
CEJSH
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
One of the crucial tasks of a retailer is to attract the consumer and to build the long-time relationship called loyalty. In the paper, there are first described tiers of the relationship between retailer and customer. They can be classified as “satisfaction”, “repeated purchases” and “loyalty”. Then, based on the analysis of existing loyalty programs, their categorization has been made. In most cases the loyalty programs are based on financial remuneration of those who participate, usually according to the cumulative amount spent. This paper reveals the loyalty programs mechanisms that are typically used. Last but not least, the comparison of almost 30 specific loyalty programs has been made in order to reveal the remuneration principle and to establish the benchmarks.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies