Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Opinion formation in social networks

Tytuł:
Opinion formation in social networks
Autorzy:
TAALAIBEKOVA Akylai
Tematy:
social network
opinion formation
consensus
DeGroot model
Język:
angielski
Dostawca treści:
CEJSH
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
A number of selected works on the dynamics of opinions and beliefs in social networks has been discussed. Both Bayesian and non-Bayesian approaches to social learning have been considered, but the analysis has been focused on a simple, tractable and widely used model of updating beliefs – the DeGroot model. The author studied the dynamics of opinions based on the DeGroot model from dif-ferent points of view. First, its attractive features and shortcomings were discussed and then some of its extensions have been presented. These models are based on the DeGroot updating rule, but addition-ally incorporate the possibility of improvements and enrichments of the framework.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies