Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Information Literacy and Education in Hungary

Tytuł:
Information Literacy and Education in Hungary
Kompetencje i edukacja informacyjna na Węgrzech
Autorzy:
Katalin Varga
Tematy:
Information Literacy Skills
Students
Libraries in Hungary
Kompetencje informacyjne
Studenci
Biblioteki na Węgrzech
Język:
angielski
Dostawca treści:
CEJSH
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Objective – In Hungary information literacy is not really manifested in public education and higher education programs. Education policy makers are focused on the problems of digital literacy, and don’t take into consideration, that it is necessary to have much broader information competencies in order to survive in the 21st century. Students come to higher education with drawbacks, especially regarding the key competencies (thinking, text comprehension and analysis, information management etc.). They also have difficulties with learning and self-evaluation. The reason is that they have no opportunities in the high school to acquire basic information literacy skills. Research method – At the University of Pécs a survey was taken in 2014 in order to analyse information literacy skills of the students at different universities and colleges. Results and conclusions – The aim of the surveys was to get information about students’ information searching strategies, favorite resources, information seeking, selection and evaluation methods, and to determine a new information literacy strategy.

Teza/cel artykułu – Na Węgrzech kompetencje informacyjne przeważnie nie są uwzględniane w programach nauczania publicznego, tak na poziomie podstawowym, średnim, jak i wyższym. Autorzy podstaw programowych skupiają się na „alfabetyzacji cyfrowej” i nie biorą pod uwagę faktu, że przetrwanie w XXI w. wymaga znacznie szerszych kompetencji informacyjnych. Studenci zmagają się z licznymi niedoborami, szczególnie w zakresie umiejętności kluczowych (myślenie, zrozumienie i analiza tekstu, zarządzanie informacją, itp.) Mają również problemy z nauką i samooceną. Na ogół powodem jest brak możliwości nabycia podczas nauki w szkole średniej podstawowych kompetencji informacyjnych. Metoda badań – W 2014 r. na Uniwersytecie w Peczu przeprowadzono badanie ankietowe, którego celem była analiza kompetencji informacyjnych studentów różnych uczelni . Wyniki i wnioski – Badanie ankietowe posłużyło uzyskaniu informacji o strategiach wyszukiwania, ulubionych zasobach informacyjnych oraz metodach wyszukiwania, wyboru i oceny informacji przez ankietowanych, a następnie ustaleniu nowej strategii nauczania kompetencji informacyjnych.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies