Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Wpływ pierwszego wyjazdu zagranicznego w charakterze lektora języka polskiego jako obcego na podejście do tego zawodu. Analiza ankiet

Tytuł:
Wpływ pierwszego wyjazdu zagranicznego w charakterze lektora języka polskiego jako obcego na podejście do tego zawodu. Analiza ankiet
The influence of the first residence abroad as a teacher of Polish as a foreign language on the attitude towards this profession. The survey analysis
Autorzy:
Czech Mariusz
Tematy:
lektor języka polskiego jako obcego
pedeutologia
glottodydaktyka
lektor języka polskiego jako obcego za granicą
Język:
polski
Dostawca treści:
CEJSH
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
The article presents the results of the pilot study carried out among the group of 25 teachers of Polish as a foreign language (PFL) who were delegated to work abroad. The considerations and analyzes undertaken in this article were inspired by the reflection of W. Miodunka (2016) on the need to develop pedeutology as a sub-discipline of glottodidactics. The aim of the research was to try to identify the influence of the PFL teacher’s experience of working in a foreign university on their approach to the profession (itself). The author presents the analysis of the reasons for working abroad and expectations connected with it, the methodological and substantive level of preparing the teachers for working abroad as well as the analysis of coping strategies in the new environment and towards new problems to be solved. Based on the analysis of the respondents answers, a sketch of the teacher's profile was drawn up, including, among others, their predispositions and competences as well as the analysis of opportunities and threats related to working in a new environment. The study opens a new research field, including an attempt to answer the question whether working abroad and related personal and professional experience may have an impact on the further development of the PFL teachers.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies