Tytuł pozycji:
Between rights discourse and identity discourse: Pupils with learning disabilities advocate themselves
- Tytuł:
-
Between rights discourse and identity discourse: Pupils with learning disabilities advocate themselves
MIĘDZY DYSKURSEM PRAW A DYSKURSEM WŁASNEJ TOŻS MOŚ CI: UCZNIOWIE Z TRUDNOŚCIAMI W UCZENIU SIĘ S MODZIELNIE WYSTĘPUJĄ W SWOICH SPRAWACH
- Autorzy:
-
Lea Kozminsky
- Język:
-
angielski
polski
- Dostawca treści:
-
CEJSH
-
Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Pupils with learning disabilities can advocate for themselves based on rights discourse – “I’m entitled to that by law,” or identity discourse – “This is my problem and it can be solved like this…” Based on the self-determination perspective, the article presents a case study of a 17-yearold pupil with learning disabilities and argues that an approach that combines both rights discourse and identity discourse may prove to be an efficient form of self-advocacy.
Uczniowie z trudnościami w uczeniu się mogą samodzielnie występować we własnych sprawach, opierając się na dyskursie praw – „Mam do tego prawo” lub dyskursie własnej tożsamości – „To jest mój problem i można go rozwiązać w ten sposób…”. Odnosząc się do perspektywy samostanowienia, artykuł przedstawia studium przypadku 17-letniego ucznia z trudnościami w uczeniu się i przekonuje, że połączenie dyskursu praw i dyskursu własnej tożsamości może się okazać skuteczną formą samodzielnego występowania w swoich sprawach.