Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Rozwój pozaprzedmiotowych kompetencji środowiskowych i zrównoważonego rozwoju – koncepcje dydaktyczne nauczycieli biologii

Tytuł:
Rozwój pozaprzedmiotowych kompetencji środowiskowych i zrównoważonego rozwoju – koncepcje dydaktyczne nauczycieli biologii
The development of non-subject competiencies about the environment and sustainable development – teaching concepts used by biology teachers
Autorzy:
Hauke Hellwig
Annette Upmeier zu Belzen
Tematy:
environmental biology
sustainable development literacy
teaching concepts
Język:
polski
angielski
Dostawca treści:
CEJSH
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Scientific literacy, environmental literacy and sustainable development literacy are teaching concepts which deal with the development of specialized, non‑subject, action‑oriented competencies. This article asks which of them are specific to biology teachers. To examine this problem, a study among teachers was conducted in Germany, and later compared with a similar one conducted in Sweden. Case studies revealed six groups of teachers representing different approaches to environmental biology: conservative, minimalist, traditional, new, ambivalent and pluralist. Studies conducted in Sweden identified yet another concept defined as „theoretical environmental biology”. The article explicitly presents the stages and methodology of the study and describes the results for each teaching concept.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies