Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

O potrzebie humanizacji szkoły w perspektywie języka wartości

Tytuł:
O potrzebie humanizacji szkoły w perspektywie języka wartości
The need for school humanization in terms of language of values
Autorzy:
Michalski Andrzej
Tematy:
dehumanizacja szkoły
humanizacja szkoły
język wartości
etyka szkoły
komunikacja
dehumanization of school
humanization of school
language of values
school ethics
communication
Język:
polski
Dostawca treści:
CEJSH
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Artykuł „O potrzebie humanizacji szkoły w perspektywie języka wartości” jest włączeniem się w dyskurs Profesor Marii Dudzikowej na temat „Oznak dehumanizacji szkoły. W perspektywie metaforyki odzwierzęcej”. Niniejszy szkic to próba zdefiniowania terminu humanizacja szkoły i osadzenia go w aksjologicznym aspekcie językowym – języka wartości i etyki słowa. To otwarta kontynuacja myśli aksjologiczno-pedagogicznej zawartej w licznych tekstach, których tematyka dotyczy m.in. relacji interpersonalnych w edukacji. Celem artykułu jest postulat o humanizację szkoły w szerszym – nie tylko językowym - kontekście, wynikający z personalistycznego podejścia do edukacji – afirmację uczniów, nauczycieli i ich podmiotowości.

The article about „The need for school humanization in terms of language of values” is part of a discourse by Professor Maria Dudzikowa on „Signs of dehumanization in schools. In the perspective of zoonotic imagery”. This sketch is an attempt to define the school humanization term and to embed it in the axiological aspect of the language of values and ethics of the word. This is an open continuation of the axiological and pedagogical idea concluded in many texts on interpersonal relationships in education. The aim of the article is to stipulate about the humanization of school in a broader, not just language, context, resulting from a personalistic approach to education – affrmation of students, teachers and their subjectivity.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies