Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Porównanie polskich i szwedzkich firm sektora MSP wobec wyzwań Corporate Social Responsibility

Tytuł:
Porównanie polskich i szwedzkich firm sektora MSP wobec wyzwań Corporate Social Responsibility
Comparison of Polish and Swedish companies of the SME sector and the challenges of Corporate Social Responsibility
Autorzy:
Majczak Michał
Data publikacji:
2016-11
Tematy:
społeczna odpowiedzialność biznesu
interesariusze
przedsiębiorstwo
organizacja
środowisko
Corporate Social Responsibility
stakeholders,
enterprise
organization
environment
Język:
polski
Dostawca treści:
CEJSH
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Głównym celem artykułu jest analiza porównawcza zaangażowania polskich i szwedzkich firm działających w sektorze MSP w koncepcję CSR. W badaniu wzięło udział 251 przedsiębiorców polskich i 35 szwedzkich. Główne obszary badania stanowiły: odpowiedzialne relacje rynkowe, praktyki w miejscu pracy, zaangażowanie społeczne i rozwój społeczności lokalnej oraz odpowiedzialność za środowisko naturalne. W wymiarze środowiskowym wyniki potwierdzają przywiązanie Szwedów do ekologii, a dokładniej wyższą od polskiej świadomość ekologiczną (27,8% badanych przedsiębiorców w Polsce w porównaniu z 71,5% przedsiębiorców szwedzkich zgadza się z twierdzeniem, że działalność ich firmy ma wpływ na środowisko naturalne). Niemniej, kiedy pytania dotyczą działań takich jak oszczędność energii, czy produkcja odpadów, różnice nie są już tak widoczne. Warto zwrócić uwagę na fragment badania dotyczący relacji ze społecznością lokalną. Tam gdzie chodzi o konkretne, mierzalne działania na rzecz swojej lokalnej społeczności, polskie firmy wypadają znacznie słabiej od szwedzkich (35% badanych respondentów polskich oraz 65,7% szwedzkich deklaruje, że firma jest zaangażowana w sprawy społeczności lokalnej, nie angażuje się w nie 42,6% firm polskich oraz 4,8% szwedzkich).

The main aim of this article is a comparative analysis of the involvement of Polish and Swedish companies operating in the SME sector in CSR. The study involved 251 Polish and 35 Swedish entrepreneurs. The main areas of research included: responsible market relations, practice at workplace social involvement and local community development, and responsibility for the natural environment. In terms of the environment, the results confirm Swedes' attachment to ecology and bigger environment-related awareness than in Poland (27,8% of the analysed companies in Poland, in comparison to 71,5% in Sweden, agrees with the statement that their business activity influences the natural environment). Nevertheless, when questions refer to such actions as energy saving or waste production, these differences are not visible to such an extent. It is worth paying attention to a fragment of the survey concerning relations with local communities. Wherever specific measurable actions to the benefit of their local communities are required, Polish companies come out much worse than Swedish ones (35% of the Polish respondents and 65,7% of the Swedish ones declare that their company is involved in the life of local community; 42,6% of the Polish companies and 4,8% of the Swedish companies do not engage in it).

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies