Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Dialog z kulturą popularną w języku współczesnej powieści dla młodzieży. Gry ze sloganem reklamowym

Tytuł:
Dialog z kulturą popularną w języku współczesnej powieści dla młodzieży. Gry ze sloganem reklamowym
Dialogue with popular culture in contemporary literature for teenagers
Autorzy:
Jadwiga Lizak
Tematy:
mimesis,
powieść dla młodzieży,
reklama.
novel for young people,
advertisement
Język:
polski
Dostawca treści:
CEJSH
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
For many years various works inspired by new genres which occurred in communication between the 20th and 21st century have been appearing on the publishing market. It is worth noticing that there are novels based on such statements as e-mail messages, blogs, chats, text messages or advertisements. The last of them which is advertisement is especially present in the literature for teenagers. The texts introduce advertisement in form of the literal quotation or in a modified version in which the interpretational key is the knowledge of the text of the actual advert as well as the ability to decipher the game/play by the means of the popular culture language. It is a fact that the novels of Marta Fox, an author popular among the youth, are mainly based on such a mechanism and those novels are the matter of the analysis.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies