Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Pomiar poziomu satysfakcji użytkowników końcowych systemów finansowo-księgowych – badanie ankietowe

Tytuł:
Pomiar poziomu satysfakcji użytkowników końcowych systemów finansowo-księgowych – badanie ankietowe
Measurement of end user computing satisfaction (EUCS) in financial and accounting systems – a questionnaire survey
Autorzy:
Maruszewska Ewa Wanda
Tuszkiewicz Maciej Andrzej
Tematy:
satysfakcja użytkowników końcowych
systemy finansowo-księgowe
rachunkowość
systemy informatyczne rachunkowości
end-user computing satisfaction (EUCS)
accounting information systems
accounting
financial and accounting systems
Język:
polski
Dostawca treści:
CEJSH
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Celem artykułu jest pomiar poziomu satysfakcji użytkowników końcowych (SUK), tj. młodych pracowników wykorzystujących programy finansowo-księgowe. Badanie ankietowe przeprowadzono elektronicznie dwa razy w odstępie 8 miesięcy, uzyskując 327 odpowiedzi. Wyniki wskazują, że najwyżej ocenianym obszarem jest aktualność systemów informatycznych (SI), na drugim miejscu zaś precyzyjność danych, co nie potwierdza dotychczas publikowanych wyników badań SUK. Najsłabiej ocenianym obszarem SI jest łatwość użytkowania, co jest zbieżne z innymi badaniami. Ogólny poziom satysfakcji 3,81 jest wynikiem stosunkowo wysokim na tle poprzednich badań mierzących SUK. Wyniki wskazują na potrzebę ulepszania procesu tworzenia i wdrażania SI, a także na konieczność zmiany sposobu kształcenia przyszłych finansistów, co pozwoli im na uzyskiwanie przewagi na rynku pracy. Nowością jest przeprowadzenie badania w zakresie systemów finansowo-księgowych i wśród młodych osób wchodzących na polski rynek pracy.

The aim of the article is to measure the level of end-user computing satisfaction (EUCS), i.e. young employees using financial and accounting programs. The study was conducted electronically twice, 8 months apart, obtaining 327 responses. The results indicate that the highest rated area is the timeliness of information systems (IS), followed by the accuracy of data, in contrast to the previously published results of the EUCS research. The lowest rated area of IS was the ease of use, which is consistent with other studies. The overall level of satisfaction is at the level of 3.81, which is a relatively high result in comparison with the previous studies measuring EUCS. The results show the need to improve the process of AI development and implementation and to change the way of educating future financiers. Our contribution is based on aiming at financial and accounting systems and at young employees entering the Polish labor market.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies