Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Особенности адаптации детей к детскому саду: психологический аспект

Tytuł:
Особенности адаптации детей к детскому саду: психологический аспект
The peculiarities of children’s adaptation to kindergarten: a psychological aspect
Autorzy:
Elena V. Belovol
Elena Y. Shurupova
Data publikacji:
2013
Tematy:
social adaptation
children of preschool age
kindergarten
subjective criteria of adaptation
external criteria of adaptation
Język:
rosyjski
Dostawca treści:
CEJSH
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
The process of children’s adaptation to kindergarten is considered to be a cumulative interaction of external factors assessed by adults and internal ones, caused by the emotional attitude of children to kindergarten and their individual states. External assessments have proved to be an unreliable index of the successfulness of the child’s adaptation to kindergarten. The research revealed that a relatively large group of children who outwardly adapted to kindergarten quite well and, therefore, did not attract the attention of adults, at the same time experienced intense emotional discomfort. The psychological determinants of successful adaptation along with unsuccessful ones were revealed empirically.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies