Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Wybrane aspekty wykorzystania literatury dziecięcej w nauczaniu języka polskiego jako obcego na przykładzie poezji dziecięcej

Tytuł:
Wybrane aspekty wykorzystania literatury dziecięcej w nauczaniu języka polskiego jako obcego na przykładzie poezji dziecięcej
Chosen aspects of the use of children’s literature in teaching Polish as a foreign language exemplified by children’s poetry
Autorzy:
Jastrzębska Agnieszka
Tematy:
literatura dziecięca
poezja dladzieci
wykorzystanie literatury dziecięcej w glottodydaktyce
Język:
polski
Dostawca treści:
CEJSH
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
The article makes an attempt to look at children’s literature, especially the poem as a glottodidactic text. It draws attention to the features of the „fourth” literature such as imagery, dialogism, a play with a language, musicality and also conveying the contents of knowledge of special fields and the cultural studies. The analysis enables to present an interesting strategy to deal with children’s poetry during Polish classes with foreigners. The article points out that children’s literature fosters the development of linguistic skills and competences, particularly a communicative one. Each of the discussed features was exemplified by suitable techniques for working with the text. In the article, poems by Tuwim, Brzechwa, Fraczek, Ficowski, Kierst and Fredro have been used.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies