Tytuł pozycji:
Dziewczyńskie zapiski. O wczesnej twórczości Sadie Benning
Autorka omawia wczesne prace wideo Sadie Benning, w których nastoletnia artystka odnajduje swój głos za pomocą kamery Fisher Price Pixelvision. Taśmy z lat 1989-1992 – dziewczyńskie, lesbijskie i dziennikowe – są tyleż rozciągniętym w czasie coming outem, konstruowaniem odmieńczej tożsamości, rodzajem wyzwania rzuconego homofobicznemu i seksistowskiemu społeczeństwu, ile ciągłym eksperymentowaniem z medium, płynnie przechodzącym od diarystycznego zapisu codzienności dostępnymi sposobami do różnych form zawłaszczenia materiałów już istniejących.
The author discusses the early video works of Sadie Benning, in which the teen artist finds her voice with the help of Fisher Price Pixelvision camera. The tapes from the years 1989-1992 – a kind of a girl’s diary who is discovering her lesbian identity – are in a way a form of extended coming out process combined with the construction of a queer identity. At the same time the tapes constitute a challenge to the sexist and homophobic society. They are also a record of an experiment with the specific medium, and they show smooth shifts from the diary mode to experiments with the appropriation of existing materials.