Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Der Film als Quelle kommunikativen Wissens und als didaktisches Mittel. Szenenanalyse von Norman Jewisons “In der Hitze der Nacht”

Tytuł:
Der Film als Quelle kommunikativen Wissens und als didaktisches Mittel. Szenenanalyse von Norman Jewisons “In der Hitze der Nacht”
Autorzy:
Czyżewski Marek
Tematy:
analiza filmu, wiedza
Język:
niemiecki
Dostawca treści:
CEJSH
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Scena z filmu „W upalną noc” (tytuł oryginalny „In the Heat of the Night”) z 1967 roku analizowana jest przy użyciu interakcjonistycznego modelu „roboczego porozumienia” McCalla i Simmonsa. Przy tej okazji rozpatrywane są takie zagadnienia ogólne, jak: perspektywa konstrukcjonistyczna w jej interpretatywnej postaci; różnica między wiedzą substancjalną (knowledge about) i proceduralną (knowledge how); relacja między wiedzą potoczną i naukową oraz kwestia porozumienia substancjalnego i porozumienia „roboczego”. W wymiarze praktycznym tekst odnosi się do pytania o skuteczność oddziaływania przekazów antyrasistowskich oraz do sposobów wykorzystania filmu w badaniach społecznych i pracy dydaktycznej.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies