Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

On The (Im)Possibility of Philosophical Teaching According to the Pathos of the Philosopher

Tytuł:
On The (Im)Possibility of Philosophical Teaching According to the Pathos of the Philosopher
Autorzy:
Schoof Carlos
Tematy:
Aristotle
Descartes
philosophy
humanism
ivory tower
Język:
angielski
Dostawca treści:
CEJSH
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
In this essay I expose two historical examples of the ambivalence of the place of philosophical knowledge in society. The symptomatic starting point is Aristotle’s char- acterization of the philosopher. Then, through the specification of Descartes’s views on philosophy, culture, the human and the artificial, I will show that there exists certain tension between the development of philosophy as a free knowledge available to every- one and philosophy as a specialized knowledge only suitable for initiates. Nowadays, when philosophy is in a critical situation maybe because of that ambivalence, the need arises to overcome this problem and democratize it.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies