Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Controlling Oriented to Customer Loyalty

Tytuł:
Controlling Oriented to Customer Loyalty
Controling zorientowany na lojalność klienta
Autorzy:
Kral, Ph.D., Sc.D. Zygmunt
Tematy:
customer
loyalty
controlling
functioning of controlling
klient
lojalność
funkcjonowanie controllingu
Język:
angielski
Dostawca treści:
CEJSH
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
The aim of this article is to present the concepts and the essence of controlling oriented to customer loyalty. The justification for the application of the said controlling constitutes the starting point of these considerations. It concerns supporting the management with all the processes taking place in an organization, which would lead to the achievement of an appropriate value offered to a customer as a condition of his / her loyalty. Possible concepts for controlling oriented to customer loyalty have been indicated and their generally recognized tasks discussed. The abovementioned concepts mean the information support for controlling an organization, a special form of organization management and its coordination, in each case aiming to ensure customer loyalty. A mechanism of functioning of controlling oriented to customer loyalty is described as well. These issues have never been considered in the approach adopted and therefore they are both theoretical and practical. It will not only allow getting to know the matters discussed, but to some extent apply them in practice. This also impinges on the social implications of the raised issues.

Celem artykułu jest zaprezentowanie pojęcia i istoty controllingu zorientowanego na lojalność klienta. Punkt wyjścia tych rozważań stanowi uzasadnienie zasadności stosowania wymienionego controllingu. Chodzi o wspomaganie zarządzania wszystkimi procesami odbywającymi się w organizacji, które prowadziłoby do uzyskania odpowiedniej wartości oferowanej klientowi jako warunku jego lojalności. Wskazano możliwe koncepcje controllingu zorientowanego na lojalność klienta i omówiono ogólnie ujęte ich zadania. Koncepcje tego controllingu to informacyjne wspomaganie sterowania organizacją, szczególna forma zarządzania organizacją i koordynacja zarządzania organizacją, w każdym przypadku służące zapewnieniu lojalności klienta. Przedstawiono również mechanizm funkcjonowania controllingu zorientowanego na lojalność klienta. W przyjętym ujęciu zagadnienia te nie były dotychczas przedmiotem rozważań i z tego względu mają znaczenie zarówno teoretyczne, jak i praktyczne. Pozwolą nie tylko poznać poruszane zagadnienia, ale i w pewnej mierze stosować je w praktyce. Rzutuje to także na implikacje społeczne poruszanej problematyki.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies