Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Paradoks gracza, czyli co motywuje graczy do korzystania z gier online

Tytuł:
Paradoks gracza, czyli co motywuje graczy do korzystania z gier online
THE PLAYER’S PARADOX – WHAT MOTIVATES PLAYERS TO PLAY ONLINE GAMES
Autorzy:
Skok Katarzyna
Tematy:
ONLINE GAME
PARADOXICAL BEHAVIOUR
INTRINSIC MOTIVATION
OVERJUSTIFICATION EFFECT
PSYCHOLOGICAL ENTRAPMENT
Język:
polski
Dostawca treści:
CEJSH
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
The article presents the psychological evolution of online players’ motivation: from conscious fun to the ‘production’ of game achievements, which is automated, dominated by a goal and lacks the player’s involvement. Players’ paradoxical behaviour and the game features leading to such behaviour are discussed. This paradox is analyzed in the light of taxonomic research and psychological motivation theories explaining player activity. The role of the overjustification effect (intrinsic vs. extrinsic motivation) and psychological entrapment is discussed in detail. Game features fostering paradoxical behaviour are also indicated: (1) treating playing instrumentally, (2) compulsion to engage in certain activities, (3) reinforcing egoistic and stereotypical behaviour. Additionally, reward distribution which supports intrinsic motivation is proposed.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies