Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Konsument i firma w uwarunkowaniach paradygmatu gospodarki o obiegu zamkniętym

Tytuł:
Konsument i firma w uwarunkowaniach paradygmatu gospodarki o obiegu zamkniętym
Autorzy:
Blażlak Robert
Tematy:
gospodarka o obiegu zamkniętym
innowacyjność przedsiębiorstw
konsument
Język:
polski
angielski
Dostawca treści:
CEJSH
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Konsument, nabywca, klient – to słowa odmieniane przez wszystkie przypadki przez właścicieli firm oraz handlowców chcących nakłonić odbiorców wytwarzanych przez siebie produktów i świadczonych usług do zwiększenia konsumpcji. Przyczynia się to również do wygenerowania większych przychodów ze sprzedaży. Sytuacja ta niestety zmieni się wraz z wdrażaniem w życie paradygmatu gospodarki o obiegu zamkniętym (GOZ, ang. circular economy). W tym przypadku siła nacisku zostanie przeniesiona z konsumpcji i liniowego modelu „wyprodukuj, kup, korzystaj i wyrzuć” na model „wyprodukuj, korzystaj, napraw i korzystaj ponownie”. Niestety na taką sytuację nie są gotowi i konsumenci, i przedsiębiorstwa, których modele biznesu są mocno usadowione w realiach modeli liniowych. Celem referatu jest zwrócenie uwagi na problematykę zastosowania paradygmatu GOZ w uwarunkowaniach polskich małych i średnich przedsiębiorstw w świetle prowadzonych badań oraz ogólnie danych statystycznych.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies