Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Looking at two sides of the same coin: phenomenologically oriented vignette research and its implications for teaching and learning

Tytuł:
Looking at two sides of the same coin: phenomenologically oriented vignette research and its implications for teaching and learning
Autorzy:
Michael Schratz
Johanna F. Schwarz
Tanja Westfall-Greiter
Data publikacji:
2013
Tematy:
vignette research
phenomenology
learning
lived experience
attribution
teacher education
Język:
angielski
Dostawca treści:
CEJSH
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
This contribution provides insights into learning research conducted at the University of Innsbruck, Austria, where vignette research was developed in a grant-funded project still in progress. It has been designed to gain access to students’ learning experiences in the classroom as they occur rather than measuring learning by its outcome. The authors frame the research need out of which this lived experience methodolog y developed and describe its theoretical foundations in phenomenolog y. The vignette research is illustrated by a hermeneutic phenomenological vignette reading which explores the impact that explicit and implicit ascriptions have on children’s learning as well as on the pedagogical practice of the teacher. The significance of the Innsbruck Vignette Research for research into teaching and learning is presented as well as the relevance of vignette work for teaching and learning and teacher education.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies