Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Zarobić czy dorobić? Czasowniki prefiksalne na zajęciach języka polskiego jako obcego. Słowotwórczo-gniazdowe podejście do prezentacji materiału

Tytuł:
Zarobić czy dorobić? Czasowniki prefiksalne na zajęciach języka polskiego jako obcego. Słowotwórczo-gniazdowe podejście do prezentacji materiału
Prefixal verbs in lessons of Polish as a foreign language at an advanced level. Word-formation nests to present the lexical material
Autorzy:
Żejmo Jewgienija
Data publikacji:
2019-12-15
Tematy:
podejście gniazdowe
słowotwórstwo
języki słowiańskie
język polski jako obcy
nauczanie języka polskiego jako obcego
czasowniki prefiksalne
Język:
polski
Dostawca treści:
CEJSH
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
The article aims to present an alternative “nest approach” in teaching Polish word-formation processes while introducing prefixal verbs in lessons of Polish as a foreign language at an advanced level. This ap-proach has some advantages in comparison with a traditional ap-proach which consists in assigning certain meanings to particular prefixes in their combination with selected verbs. Some shortcomings and restrictions which can be avoided while adopting the nest word-formation approach are also mentioned and analysed in the article.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies