Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

European Union Funds as a Growth Stimulant of Electromobility on the Example of Electric Public Transport in Poland

Tytuł:
European Union Funds as a Growth Stimulant of Electromobility on the Example of Electric Public Transport in Poland
Fundusze unijne jako stymulanta wzrostu elektromobilności na przykładzie miejskiego transportu elektrycznego w Polsce
Autorzy:
Marcin Połom
Tematy:
spatial planning
nature conservation areas
commune
Język:
angielski
Dostawca treści:
CEJSH
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
The aim of the study was to analyse the dependence between nature conservation instruments and the percentage of land covered by local spatial development plans and to assess the effect of conservation areas on the type of spatial management in a commune. The material for the analyses comprised local spatial development plans, an administrative decision concerning terms of construction and land management (the WZiZT decision) and administrative decisions on location of public purpose investment projects (LPP decisions) issued in the years 2004–2012. Based on the Mosina commune (in Wielkopolskie Province) an analysis was conducted on land allocated to individual land use forms in spatial development plans as well as their distribution in relation to existing land surface conservation areas. The study investigated the issue of whether the current spatial planning approach at the commune level covering all land within the boundaries of conservation areas with spatial development plans ensures rational spatial management.

Elektromobilność miejska (urban electromobility) staje się istotną ideą w zakresie kształtowania systemów transportowych, w szczególności miast i aglomeracji. Rozrost obszarów zurbanizowanych i brak możliwości rozwijania infrastruktury drogowej w tym samym tempie oraz wpływ transportu na środowisko nakładają na władze krajowe i samorządowe obowiązek świadomego regulowania zasad rozwijania transportu z ukierunkowaniem na zbiorowy transport elektryczny. Praca przedstawia przestrzenne zróżnicowanie podziału funduszy unijnych na zelektryfikowany transport miejski w podziale na miasta i województwa. Przedstawione zostały sposoby wydatkowania środków z projektów unijnych na transport elektryczny.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies