Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Dimensions and Functions of Educational Space of Modern Europe (with particular reference to the European Union)

Tytuł:
Dimensions and Functions of Educational Space of Modern Europe (with particular reference to the European Union)
Wymiary i funkcje przestrzeni edukacyjnej współczesnej Europy (ze szczególnym uwzględnieniem Unii Europejskiej)
Autorzy:
Chałupczak Henryk
Sedelnykova Ksenia
Data publikacji:
2019-11-10
Tematy:
education
transformation
dimensions of educational space
functions of educational space
edukacja
transformacja
wymiary przestrzeni edukacyjnej
funkcje przestrzeni edukacyjnej
Język:
angielski
Dostawca treści:
CEJSH
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
The article is an attempt of categorization and characterization of the educational space of modern Europe. At the beginning the author defined and determined its boundaries with particular reference to the European Union. The basic deliberations concentrate on the analysis of the dimensions and functions of educational space of modern Europe, underlying its multidimensionality and specificity of functioning, inter alia, in political, social, economic field. Three dimensions of the educational space have been considered: social-cultural, material, virtual-technological and its three functions: informational, axiological, and social ones. In the presented studies the author referred to a few scientific methods appropriate for social sciences: the method of system, comparative, and institutional- legal analysis. In these analyses both the sources of primary character and the literature on the subject were used. The official internet pages of the entities functioning in or studying the European educational space were widely used.

Artykuł jest próbą kategoryzacji i charakterystyki przestrzeni edukacyjnej współczesnej Europy. Na początek zdefiniowano oraz określono jej granice, ze szczególnym uwzględnieniem Unii Europejskiej. Zasadnicze rozważania koncentrują się na analizie wymiarów i funkcji przestrzeni edukacyjnej współczesnej Europy, z naciskiem na jej wielowymiarowość i specyfikę funkcjonowania, m.in. w sferze społecznej, politycznej, gospodarczej. W rozważaniach uwzględniono trzy wymiary przestrzeni edukacyjnej: społeczno-kulturalny, materialny, wirtualno-technologiczny oraz trzy jej funkcje: informacyjną, aksjologiczną oraz społeczną. W prezentowanych badaniach odwołano się do kilku metod badawczych właściwych dla nauk społecznych: metody analizy systemowej, komparatystycznej i instytucjonalno – prawnej. W analizach wykorzystano tak źródła o charakterze pierwotnym jak i literaturę przedmiotu. Szeroko sięgnięto do oficjalnych stron internetowych podmiotów funkcjonujących lub badających europejską przestrzeń edukacyjną.

brak

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies