Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Konsekwencje polskiej transformacji w percepcji dwóch pokoleń Polaków

Tytuł:
Konsekwencje polskiej transformacji w percepcji dwóch pokoleń Polaków
The Consequences of Poland’s transformation in the perception of two generations of Poles
Autorzy:
Chodkowska Maria
Kazanowski Zdzisław
Data publikacji:
2018-10-10
Tematy:
zmiana społeczna
pokolenie
polska transformacja
social change,
generation
Poland’s transformation
Język:
polski
Dostawca treści:
CEJSH
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Przedmiotem tego artykułu jest percepcja jednej z najistotniejszych zmian dla narodu polskiego, jaką była transformacja ustrojowa po roku 1989. W opracowaniu uwzględniono różnice pokoleniowe w ocenie konsekwencji tej zmiany dla różnych obszarów uczestnictwa społecznego: funkcjonowania indywidualnego, życia narodu polskiego i losów świata. Dla badań własnych opracowana została oryginalna procedura z autorskim narzędziem badawczym. Przebadano ogółem 490 osób, w tym 245 dorosłych oraz 245 ich dzieci uczęszczających do szkół ponadpodstawowych. W analizie uwzględniono zarówno różnice pokoleniowe w zakresie percepcji natężenia konsekwencji zmiany, jak i jej wartości, dodatniej lub ujemnej, w zależności od negatywnej bądź pozytywnej oceny wpływu. Analizę wyników badań poprzedza wprowadzenie przybliżające pojęcie zmiany społecznej jako przedmiotu analizy nauk społecznych.

The subject of this article is the perception of one of the most significant changes that the Polish nation has experienced, i.e. Poland’s transformation after 1989. This article takes into consideration generation gaps while evaluating the changes in different spheres of social activity, like individual functioning, life of the Polish nation and the lot of the world. For the purpose of our research, an original and unique procedure provided with the authorial research device has been created. In total 490 people were examined, including 245 adults and their 245 children who had left primary school. The analysis takes into account generation gaps in the perception of the intensity of the changes’ consequences, as well as their value, positive or negative, depending on the actual estimation of the influences. The analysis of the outcome of the research is preceded by an introduction presenting the notion of social change as a subject of social science analysis.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies