Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Combining formal and non-formal foreign language learning: first insights into a German-Spanish experiment at university level

Tytuł:
Combining formal and non-formal foreign language learning: first insights into a German-Spanish experiment at university level
Autorzy:
Eva Vetter
Tematy:
eTandem
European Language Policy
Spanish/German as L3
Język:
angielski
Dostawca treści:
CEJSH
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
In this article we will present the first results of a pilot study that aims at creating, evaluating and optimizing opportunities for language learning at university level. Learners of Spanish in Austria and learners of German in Spain face quite similar problems: large groups, a short period of time available and an important progress to be made. This project results from the co-operation between the University of Alicante and the University of Vienna and brings together learners of Spanish in Austria and learners of German in Spain via online tandems. In a first step, the role of Spanish and German as L3 will be described in the background of European language policy, then online tandem learning will be methodologically contextualised and positioned. The third part provides a description of the project, the obstacles and problems when setting up online tandems, and finally a first evaluation of the project with respect to its aims.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies