Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

How cultural factors influence sustainable development reporting in Poland

Tytuł:
How cultural factors influence sustainable development reporting in Poland
Wpływ czynników kulturowych na raportowanie zrównoważonego rozwoju w Polsce
Autorzy:
Czerny Małgorzata
Kowalczyk Magdalena
Tematy:
sustainable development goals (SDGs)
non-financial information
Hofstede model
Corporate Social Responsibility
cele zrównoważonego rozwoju (SDG)
informacje niefinansowe
model Hofstedego
społeczna odpowiedzialność biznesu
Język:
angielski
Dostawca treści:
CEJSH
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Purpose: The purpose of this article is to demonstrate the connection between cultural factors and sustainable development reporting in Poland. Methodology/approach: We use a case study to explore in depth the object of our study – the reporting of non-financial information. The analysis was conducted from multiple perspectives based on Hofstede’s cultural dimensions. Findings: The research suggests that the attitudes of stakeholders and companies towards the development of SDG reporting and the use of Global Reporting Initiative (GRI) are neutral. Poland’s performance on Hofstede’s dimensions is consistent with the frequency and type of GRI indicators companies use in their reports. Research limitations: A limitation of our research is that we only examine one area of non-financial reporting, and we only refer to companies in the WIG20. Additionally, we only study one year. Practical implications: This paper will be useful to academics and practitioners to enable an understanding of cultural dimensions in the context of sustainable development reporting. Originality/value: Our research explains the reluctance to report social areas. Our research analyzes the sustainable development reports of companies from the Warsaw Stock Exchange WIG Index. We determine which social indicators are reported by companies and which are not, and using Hofstede’s theory, we explain the reasons for the lack of disclosures.

Cel: Celem artykułu jest wykazanie wpływu czynników kulturowych na raportowanie zrównoważonego rozwoju w Polsce. Metodyka/podejście badawcze: Wykorzystano studium przypadku, aby dogłębnie zbadać przedmiot badania – raportowanie informacji niefinansowych. Analiza została przeprowadzona z wielu perspektyw – z uwzględnieniem różnych wymiarów kultury sformułowanych przez Hofstedego. Wyniki: Z badania wynika, że nastawienie interesariuszy i firm do rozwoju raportowania SDG i wykorzystania GRI jest raczej neutralne. Wyniki Polski w wymiarach Hofstedego są zgodne z częstotliwością i rodzajem wskaźników GRI wykorzystywanych przez firmy w swoich raportach. Ograniczenia badawcze: Ograniczeniem jest to, że badano tylko jeden obszar raportowania niefinansowego, jak również fakt, że tylko z jednego roku. W badaniu odwołano się wyłącznie do spółek z indeksu WIG20. Praktyczne implikacje: Artykuł będzie przydatny dla naukowców i praktyków, umożliwiając zrozumienie problemu związanego z wymiarami kulturowymi w kontekście raportowania zrównoważonego rozwoju. Oryginalność/wartość: Badanie wyjaśnia niechęć do prezentowania w sprawozdaniach obszarów społecznych. Przeanalizowano raporty zrównoważonego rozwoju spółek z Warszawskiego Indeksu Giełdowego (WIG). Ustalono, które ze wskaźników społecznych są raportowane przez firmy, a które nie. Przyczyny braku ujawnień wyjaśniono posługując się teorią Hofstedego.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies