Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Centrum handlowe jako paradygmatyczna figura dyskursu neokolonialnego. Rasizm i władza w Ameryce Łacińskiej

Tytuł:
Centrum handlowe jako paradygmatyczna figura dyskursu neokolonialnego. Rasizm i władza w Ameryce Łacińskiej
The Shopping Mall as a Paradigm of the Neocolonial Discourse. Racism and Power in Latin America
Autorzy:
Luis Martínez Andrade
Język:
polski
Dostawca treści:
CEJSH
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
This text aims to show the links between the logic of capital and the process of neocolonialism in South America. The origins of the creation of the myths and models that determine peripheral societies “way to do and act” go back to the 16th century. Progress and development ideas legitimized the political, cultural, economical and sometimes even military domination of one colonial power over another. In this respect, in order to throw light on the way some discursive objects being part of modern narrative are involved in society’s imaginary, our task is to analyze the part played by the mall. The shopping centre has not only turned into the “Cathedral of brands” or the “Mecca of merchandises” but also into a place where you can observe all the contradictions of late capitalism.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies