Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Product Life Cycle Theories - Implications for Marketing

Tytuł:
Product Life Cycle Theories - Implications for Marketing
Autorzy:
Kozłowski Wojciech
Data publikacji:
2011-12-31
Tematy:
classical product life cycle
product evolution
international product life cycle
marketing
Język:
angielski
Dostawca treści:
CEJSH
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Paper presents review of chosen product life cycle theories that should be, in the assumption, treated as specific guide for marketing actions and tools. Levitt' classical theory of product life cycle was the starting point of consideration of nature product life, and it's implications for marketing. Presenting this theory, there was underline, presented in the marketing literature, common critics with reference to possibility of utilize theory in the real marketing world. In the view of this, there was presented also another conception of product life - Ensis, Garce and Prell (theory of extending product life cycle), Tellis and Crawford (En evolutionary approach to product growth theory) and Vernon's theory of international product life cycle.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies