Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Auswirkungen des § 4a Schulgesetz Baden – Württemberg auf die Grundschulen – Eine Gegenüberstellung der herkömmlichen Betreuungskonzepte und der neuen Ganztagsgrundschule

Tytuł:
Auswirkungen des § 4a Schulgesetz Baden – Württemberg auf die Grundschulen – Eine Gegenüberstellung der herkömmlichen Betreuungskonzepte und der neuen Ganztagsgrundschule
Skutki § 4a Ustawy o edukacji w Badenii-Wirtembergii w szkołach podstawowych – porównanie tradycyjnych koncepcji opieki i nowej całodziennej szkoły podstawowej
Autorzy:
Zeller Johanna
Data publikacji:
2019-04-01
Tematy:
Ganztagsschule,
Grundschule
Schulgesetz
Verankerung
Baden-
Württemberg
Kinderbetreuung
całodzienna szkoła
szkoła podstawowa
prawo szkolne
kotwiczenie
Badenia-Wirtembergia, opieka nad dziećmi
Dostawca treści:
CEJSH
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
In Deutschland beginnen Kinder ihren Schulbesuch in einem Alter von 6 Jahren. Die ersten vier Jahre werden eine Grundschule und anschließend eine weiterführende Schule (Hauptschule, Realschule oder Gymnasium) besucht. Seit dem Schuljahr 2014/2015 gibt es in Baden- Württemberg eine neue Schulform: Die Ganztagsschule. Erstmals ist diese Schulform im baden- württembergischen Schulgesetz, in Form des § 4a, verankert. Dieser regelt die Verantwortlichkeitenm Kompetenzen, Finanzierungsverpflichtungen und – möglichkeiten. Alle Ganztagsschulen im Land (gemeint ist hier das Bundesland) haben somit die gleichen Bedingungen. Im vorliegenden Text werden jedoch auch andere Betreuungsformen und –möglichkeiten an Grundschulen in Baden- Württemberg vorgestellt.

W Niemczech dzieci zaczynają chodzić do szkoły w wieku 6 lat. Pierwszą szkołą, jest szkoła podstawowa. Od roku szkolnego 2014/2015 w Badenii-Wirtembergii powstała nowa forma szkoły podstawowej: całodzienna szkoła podstawowa. Po raz pierwszy jest teraz realizowana w School Act of Baden-Württemberg. Artykuł 4a wspomnianej ustawy reguluje obowiązki, kompetencje i możliwości finansowania, więc te same warunki mają zastosowanie w każdej całodziennej szkole podstawowej. W niniejszym tekście inne formy opieki nad dziećmi na poziomie podstawowym są również brane pod uwagę i analizowane

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies