Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Kto pyta nie błądzi. FAQ jako ułatwienie i regulacja komunikacji internetowej

Tytuł:
Kto pyta nie błądzi. FAQ jako ułatwienie i regulacja komunikacji internetowej
There’s no harm in asking. FAQ as facilitation and the regulation of the Internet communication
Autorzy:
Naruszewicz-Duchlińska Alina
Tematy:
językoznawstwo
Internet
komunikacja
norma
FAQ
linguistics
communication
norm
Język:
polski
Dostawca treści:
CEJSH
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
The acronym FAQ was developed in 1983 by Eugene Miya for the SPACE mailing list. FAQs (Frequently Asked/Answered Questions) are listed questions and answers, all supposed to be commonly asked in some context, and pertaining to a particular topic. A compilation of frequently asked questions and their answers is referred to as a FAQ list or FAQ article. The term FAQ, and the idea behind it, has spread offline as well, even to areas not related to the Net at all. Originally the term FAQ referred to the Frequently Answered Question itself, and the compilation of questions and answers was known as a FAQ list or some similar expression. Today FAQ is more frequently used to refer to a list, and a text consisting of questions and their answers is often called an FAQ regardless of whether the questions are actually frequently asked (if asked at all).

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies