Tytuł pozycji:
Znaczenie obsługi sprzedaży w zarządzaniu relacjami z klientami
Współcześnie za podstawową wartość przedsiębiorstwa uznawany jest klient, ponieważ zadowoleni klienci tworzą z przedsiębiorstwem trwałe relacje. Klient może być traktowany jako kapitał i zasób dla przedsiębiorstwa, bowiem konkurencyjność to przede wszystkim walka o klienta. Dlatego prawidłowa obsługa klienta ma decydujące znaczenie dla funkcjonowania każdego przedsiębiorstwa. Obsługa ta wpływa na poprawę satysfakcji klientów przedsiębiorstwa, zadowolenie pracowników, a także polepszenie wyniku finansowego przedsiębiorstwa. Niniejsze opracowanie, z jednej strony, ma na celu zwrócenie uwagi na istotną rolę zarządzania relacjami z klientem, zaś z drugiej uwagę skoncentrowano na poziom obsługi klienta, co wymusza na przedsiębiorstwie konieczność utworzenia sprawnego działu obsługi klienta. W opracowaniu zaprezentowano politykę obsługi klientów na przykładzie przedsiębiorstwa Cyfrowy Polsat S.A.
Nowadays, a customer is treated as the most important value of a company. This is because satisfied customers form steady bonds with an enterprise. The customer is taken as an asset and capital of a company, since the competition means fighting for a customer. Therefore, a proper customer service plays a crucial role in the functioning of an enterprise. Service influences the improvement of a customer satisfaction, the satisfaction of the staff and the improvement of the financial result of a company. The author’s aim is to draw attention on customer relationship management, as well as on the level of customer service, which forces the necessity of well functioning customer relationship department in the company. The article presents customer service policy based on the example of Cyfrowy Polsat S.A.