Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

The Level and Determinants of Organizational and Marketing Innovativeness in Industrial Enterprises Functioning in the Polish Market on the Basis of Data for the Years 2010-21-2012

Tytuł:
The Level and Determinants of Organizational and Marketing Innovativeness in Industrial Enterprises Functioning in the Polish Market on the Basis of Data for the Years 2010-21-2012
Autorzy:
Krzysztof Lobos
Miroslawa Szewczyk
Data publikacji:
2014-12-19
Tematy:
organizational innovativeness
marketing innovativeness
enterprises
Poland
Język:
angielski
Dostawca treści:
CEJSH
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
The main aim of the article is to present a recognition of the factors in uencing the innovative activity (organizational and marketing) of industrial enterprises in Poland. It was decided to specify 5 potential variables explaining innovative activity of enterprises. Multiple regression was used to test the significance of factors. The results show that the share of micro companies in the given division of manufacturing turned out to be a significant factor in determining the level of activity in the scope of marketing-related innovativeness. Companies owned by foreign subjects display higher activity in the sphere of innovative activity. The share of bank credits in short-term liabilities turns out to be a serious barrier to implementation of organizational innovations.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies