Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Les slogans des jeunes dans les marches pour le climat en France (2018–2019) et la construction de l’identité collective

Tytuł:
Les slogans des jeunes dans les marches pour le climat en France (2018–2019) et la construction de l’identité collective
The Slogans of Young People from the Climate Marches in France (2018–2019) and the Construction of Collective Identity
Autorzy:
Pachocińska Elżbieta
Tematy:
collective ethos
youth climate marches
slogans circulation
interdicursivity
Język:
fra
Dostawca treści:
CEJSH
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
The analysis concerns the construction of collective identity of young people from the climate marches in France in 2018–2019. It focuses on their slogans from the discursive perspective with reference to the concepts of collective ethos (Amossy 2010), ethos said and shown (Maingueneau 2012), hyperenunciator, hyperdyscourse and interdiscursivity.We argue that there are three main dimensions interacting in building up the collective ethos through the slogans: enunciative (the forms of saying and showing the ethos), interdiscursive (the presence of ideas from various discourses on ecology, i.e. the hyperdyscourse) and the third one expressed by hyperenunciator using the social media which play a major role in the construction of the Thesaurus of this community in the sense of Maingueneau (2004).

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies