Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

De la Fin de l’art au Musée Imaginaire: Malraux lecteur de Hegel

Tytuł:
De la Fin de l’art au Musée Imaginaire: Malraux lecteur de Hegel
FROM THE END OF ART TO THE IMAGINARY MUSEUM: MALRAUX READER OF HEGEL
Autorzy:
Voldřichová Beránková Eva
Tematy:
End of Art
Imaginary Museum
G. W. F. Hegel
A. Malraux
Philosophy of Art
Fin de l’art
Musée Imaginaire
philosophie de l’art
Język:
fra
Dostawca treści:
CEJSH
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
The article summarizes the major topoi of Hegelianism that Malraux adopts in his texts on art (The Voices of Silence, The Imaginary Museum and The Metamorphosis of the Gods), before focusing, in particular, on Malrucian interpretation of the end of art and on the links that the latter has with his own concept of the imaginary museum. According to some of Hegel’s exegetes (Bernard Bosanquet, Martin Heidegger, Jean-Luc Nancy, Thierry de Duve, but also Theodor Adorno, Arthur Danto, Joseph Kosuth, Rainer Rochlitz or Jan Patočka), the end of traditional art paves the way for its retrospective conceptualization, its reconfiguration in the public space, as well as for very exciting debates on the nature of contemporary art, post-religious, post-national, post-historical in a way. The article illustrates the original place that Malraux occupies within this “positive” and creative interpretation of the end of art.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies