Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

SKUTKI ŁĄCZENIA STUDIÓW STACJONARNYCH Z PRACĄ – STUDIUM TEORETYCZNE I WYNIKI BADAŃ ANKIETOWYCH

Tytuł:
SKUTKI ŁĄCZENIA STUDIÓW STACJONARNYCH Z PRACĄ – STUDIUM TEORETYCZNE I WYNIKI BADAŃ ANKIETOWYCH
THE CONSEQUENCES OF COMBINING FULL-TIME STUDYING WITH EMPLOYMENT – A THEORETICAL REVIEW AND SURVEY RESULTS
Autorzy:
Ostój Izabela
Tematy:
full-time studies
student employment
human capital
studia stacjonarne
praca studentów
kapitał ludzki
Język:
polski
Dostawca treści:
CEJSH
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Combining full-time studying with gainful employment has become popular in many countries, including Poland. The article aims to present a multi-faceted evaluation of its consequences in different countries, with a particular focus on Poland. It reviews the results of a number of relevant studies from different countries and presents the results of the author’s own survey conducted among the students of the University of Economics in Katowice in the years 2014–2017. The survey results allowed for the formulation of conclusions identifying the threats arising from full-time studies combined with employment, for example the effect work has on student performance or imbalance between studying time and free time, which may have an adverse influence on a student’s health. Finally, the author argues that benefits for human capital and a future career are relatively insignificant and consist mainly in improved general competencies.

Łączenie studiów stacjonarnych z pracą zarobkową stało się popularnym zjawiskiem w wielu krajach świata, w tym także w Polsce. Celem artykułu jest wieloaspektowa ocena jego skutków w różnych krajach, ze szczególnym uwzględnieniem specyfiki tego problemu w Polsce. Dokonano w nim przeglądu wniosków z badań przeprowadzonych na podjęty temat w różnych krajach. Przedstawiono także wyniki autorskich badań prowadzonych w latach 2014–2017 wśród studentów Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach. Pozwoliły one na sformułowanie wniosków wskazujących na zagrożenia wynikające z łączenia studiów stacjonarnych z pracą w odniesieniu do wyników w nauce, zaburzenia równowagi między czasem przeznaczanym na naukę, pracę a czasem wolnym, potencjalnie zagrażającym zdrowiu. Wykazano też, że korzyści dla kapitału ludzkiego i dalszej kariery są relatywnie niewielkie i występują głównie w postaci poszerzania zasobu ogólnych kompetencji.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies