Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Tożsamość miejsca w strategiach polskich organizacji regionalnych

Tytuł:
Tożsamość miejsca w strategiach polskich organizacji regionalnych
Place Identity in the Strategies of Polish Regional Organizations
Autorzy:
Agnieszka Turska-Kawa
Tematy:
tożsamość społeczna
tożsamość regionalna
tożsamość narodowa
potrzeba przynależności
social identity
regional identity
national identity
need for belonging
Język:
polski
Dostawca treści:
CEJSH
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
The author's main area of reflection is location (place) identity. The processes of constructing and subsequent cultivating of one’s loyalty to the place and one’s identification with it rely on two psychological mechanisms: the need for belonging and social identity. Regional identity, which marks the foundation of the activity of regional organizations, is a special kind of social identity. The article focuses on how the relationship between regional and national identity is built in the communications and activity of regional organizations. The author suggests her own unique classification of strategies: regional autonomy, national and regional dichotomy and the national dominant.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies