Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Rola innowacyjności w kształtowaniu konkurencyjności przedsiębiorstwa rodzinnego

Tytuł:
Rola innowacyjności w kształtowaniu konkurencyjności przedsiębiorstwa rodzinnego
The Role of Innovation in Creating Competiveness of Family Business
Autorzy:
Klimek Jan
Tematy:
innowacyjność
potencjał innowacyjny
konkurencyjność
przedsiębiorstwo rodzinne
małe i średnie przedsiębiorstwa
cele strategiczne i szczegółowe
innovation
family businessem
competition
SME’s
competitive advantage
Język:
polski
Dostawca treści:
CEJSH
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Artykuł wskazuje na innowacyjność jako kluczowy czynnik osiągania korzystnej zmiany pozycji strategicznej firmy rodzinnej w warunkach ostrej konkurencji. Stanowi próbę określenia uwarunkowań decyzji zarządczych w tym zakresie oraz czynników, od którego zależy implementacja strategii proinnowacyjnej. Opiera się na wynikach kierowanego przez autora projektu badawczego, na dokumentacji zgromadzonej przez GUS i Państwową Agencję Rozwoju Przedsiębiorczości oraz na wynikach analizy literatury podejmującej ten temat. Badania własne, stanowiące analizę i diagnozę procesu wprowadzania zmian o charakterze nowości w małych i średnich przedsiębiorstwach rodzinnych realizowane były - wspólnie z dr B. Żelazko z Instytutu Przedsiębiorstwa SGH - na przykładzie przedsiębiorstw rodzinnych w regionie śląskim.

This article points to innovation as a key factor in achieving positive change in the strategic position of the family business in a highly competitive environment. It attempts to identify determinants of managerial decisions in this regard and the factors on which depends the implementation of pro-innovation strategy. It is based on the results of the research project conducted by the authors of this paper and on documentation gathered by the Central Statistical Office of Poland and the Polish Agency for Enterprise Development, also on the results of analysis of the literature. Our findings, that include analysis and diagnosis of the process of introducing innovations in small and medium-sized family businesses were implemented - together with PhD. B. Żelazko from the Enterprises Institute of the Warsaw School of Economics - on family businesses in the Silesia region.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies