Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Partycypacja społeczna dzieci i młodzieży – analiza dyskursu wykluczenia społecznego

Tytuł:
Partycypacja społeczna dzieci i młodzieży – analiza dyskursu wykluczenia społecznego
Social participation of children and youth – analysis of the discourse of social exclusion
Autorzy:
Gulczyńska Anita
Tematy:
Upełnomocnienie dzieci i młodzieży
dyskurs na temat społecznego wykluczenia
sąsiedztwa zdefaworyzowane
badania upełnomocniające
Children and youth empowerment
discourse on social exclusion and discrimination of children
bad neighborhoods
empowering research
Język:
polski
Dostawca treści:
CEJSH
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Niniejsza wypowiedź jest próbą odpowiedzi na pytanie o rolę badań społecznopedagogicznych w upełnomocnieniu dzieci i młodzieży w dyskursie naukowym. Poszukiwanie odpowiedzi na to pytanie zawęziłam do dyskursu wokół znaczenia zdefaworyzowanych sąsiedztw dla szans życiowych ich mieszkańców, a prowadzonego na łamach czasopism anglojęzycznych, zaangażowanych w tę debatę. W wyniku przeglądu badań wyabstrahowałam trzy typy badań, które służą upełnomocnieniu dzieci i młodzieży w dyskursie naukowym: badania wyrażające niezgodę na perspektywę deficytów, badania uznające perspektywę dzieci i młodzieży w oglądzie badanej rzeczywistości, badania upełnomocniające dzieci i młodzież w przebiegu procesu badawczego. Ich uszczegółowiona prezentacja stanowi sedno wypowiedzi.

In the contribution, a question on the role of socio-pedagogical research in the empowerment of children and youth in scientific discourse is posed. In search for answer to this question I analyzed a discourse on bad neighborhoods’ effects on life chances of their inhabitants that is being developed in the American and British magazines involved in this debate. Consequently, I reconstructed three types of research raising the voice of children and youth in scientific discourse: research questioning of the deficit perspective, research recognizing children and youth perspective in scientific insight, research empowering children and youth in the course of research. Their detailed presentation constitutes the essence of the contribution.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies