Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Podiel osobnostných a interpersonálnych činiteľov na vysvetlení sociálnej pohody učiteľov

Tytuł:
Podiel osobnostných a interpersonálnych činiteľov na vysvetlení sociálnej pohody učiteľov
The share of personal and interpersonal factors in explaining social well-being of teachers
Autorzy:
Anna Janovská
Oľga Orosová
Tematy:
Social well-being
Personality traits
Resilence
Supportive behaviour
Teachers
Język:
słowacki
Dostawca treści:
CEJSH
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
The aim of the presented study was to establish the share of personality variables and social support from school headteachers in explaining variance of social well-being of teachers. We utilized the concept of social well-being as stated by Keyes (1998). The questionnaire IASR-B5 (Trapnell & Wiggins, 1990) was used to detect personality traits and The Brief Resilience Scale (Smith et al., 2008) to detect the level of resilience. Providing of social support was measured by the SAS–C scale (Trobst, 2000) based on circumplex model of interpersonal behaviour, describing eight types of supportive behaviour. The research sample consisted of 256 primary school teachers. The results were processed by multivariate linear regression analysis. Regression models confirmed a significant share of supportive behaviour of school headteachers in explaining variance of social well-being variables.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies