Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Stereotypy w narracji turystycznej

Tytuł:
Stereotypy w narracji turystycznej
Stereotypes in the tourist narrative
Autorzy:
Sabina Owsianowska
Data publikacji:
2014
Tematy:
analiza dyskursu
narracja
promocja
semiotyka
stereotyp
discourse analysis
narrative
promotion
semiotics
stereotype.
Język:
polski
Dostawca treści:
CEJSH
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
The role of stereotyping in the experience of travel, as well as in narratives that shape it, is one of the most important yet still under-developped themes in the anthropology of tourism. Stories about places to see and expeditions, which enable tourists to know them, evolve with the development of knowledge, technologies and means of expression. New media not only modify the transmission of messages, but also shape the language used by the sender. However, the specificity of "digital storytellings" does not change the essence of communications adressed to visitors – universal symbols, myths and archetypes play the crucial role in the construction of narratives. Taking into account three image campaigns, conducted under the slogan: "Polska - Move your imagination", "Feel invited" and " Polska - Come and find your story ", I concentrate on the narratives which try to change stereotypes about the country and its residents.

Rola stereotypów w doświadczeniu podróży i kształtujących je narracjach to jeden z najważniejszych i wciąż niedostatecznie opracowanych tematów w antropologii turystyki. Historie o miejscach wartych zobaczenia i wyprawach, dzięki którym można je poznać, ewoluują wraz z rozwojem wiedzy, technologii i środków wyrazu. Nowe media nie tylko modyfikują sposób przekazywania wiadomości, ale również kształtują język, jakim posługują się nadawcy. Specyfika „cyfrowych opowiadań” nie zmienia jednak istoty komunikatów kierowanych do odwiedzających – w budowaniu narracji szczególną rolę odgrywają uniwersalne symbole, mity i archetypy. Wśród strategii narracyjnych, zastosowanych w analizowanych elementach kampanii wizerunkowych, prowadzonych pod hasłami „Polska – Move your imagination”, „Feel invited” i „Polska – Come and find your story”, wyeksponowane są te, które zmierzają do zmiany stereotypów o kraju i jego mieszkańcach.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies