Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Myślę, więc się uczę — mózg w szkolnej ławie

Tytuł:
Myślę, więc się uczę — mózg w szkolnej ławie
I think, therefore I learn — the brain in the classroom
Autorzy:
Magdalena Donderowicz
Tematy:
neuroscience
multitasking
thinking
language
neuroplasticity
Język:
polski
Dostawca treści:
CEJSH
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
The latest developments in neuroscience concern not only education but also other disciplines, i.e. psychology and philosophy. Interest in neuroscience in Poland is only beginning. The article deals with thought processes in the context of language teaching in school. We will find in it examples of good practices of employing exercises to improve working memory. The author lists the main factors which determine the normal functioning of the brain. The protracted digitisation of Polish schools may turn out to be beneficial for the future generations, for, as the latest research indicates, multitasking among teenagers causes irreversible changes in their brains.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies