Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Linguistic Competence of Hearing Children of Deaf Parents. A Case Study

Tytuł:
Linguistic Competence of Hearing Children of Deaf Parents. A Case Study
Autorzy:
Zaborniak-Sobczak Małgorzata
Perenc Lidia
Data publikacji:
2017-01-01
Tematy:
linguistic knowledge
language competence
communicative competence
bilingualism
language development
case study
Język:
angielski
Dostawca treści:
CEJSH
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
The article constitutes a description of selected aspects of the development of linguistic knowledge of an eight-year-old hearing boy against the background of the process of his language development with deaf parents who communicate using sign language. The results of previous studies, mostly English-language, in terms of the impact of an unusual language environment on the speech and language development of hearing children of deaf parents, are not unambiguous. This publication describes one of several cases comprising the empirical material of broader research1 whose goal is, among others, the identification and description of the communicative and language competences (mainly in terms of phonological language) of hearing children of deaf parents.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies