Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Wstępne wytyczne Europejskiego Urzędu Nadzoru Ubezpieczeń i Pracowniczych Programów Emerytalnych dotyczące ustaleń w zakresie nadzoru nad produktem i zarządzania nim przez zakłady ubezpieczeń i dystrybutorów ubezpieczeń w kontekście polskich wytycznych dotyczących zarządzania produktem

Tytuł:
Wstępne wytyczne Europejskiego Urzędu Nadzoru Ubezpieczeń i Pracowniczych Programów Emerytalnych dotyczące ustaleń w zakresie nadzoru nad produktem i zarządzania nim przez zakłady ubezpieczeń i dystrybutorów ubezpieczeń w kontekście polskich wytycznych dotyczących zarządzania produktem
EIOPAs Preparatory Guidelines on Product Oversight and Governance Arrangements by Insurance Undertakings and Insurance Distributors in the Context of Polish Recommendations on Product Management
Autorzy:
Małgorzata Więcko-Tułowiecka
Tematy:
EIOPA
ochrona konsumenta
miękkie prawo
zarządzanie produktem
consumer protection
soft law
product management
Język:
angielski
Dostawca treści:
CEJSH
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Product oversight and governance arrangements play a key role in customer protection. For many years the design of insurance products has not ensured meeting the needs of the target market and avoidance of mis-selling. They are an essential element of the new regulatory requirements under the Insurance Distribution Directive. Because of their relevance in terms of customer protection, it is of utmost importance that the new requirements are properly implemented and applied. As a part of consumer protection, it is the obligation of insurers to provide distributors with adequate information on the insurance product. This is an important step forward as new insurance products are extremely complex not only from the consumers‘ perspective, but also at the distribution point.

Wstępne wytyczne dotyczące ustaleń w zakresie nadzoru nad produktem i zarządzania nim pomiędzy zakładami ubezpieczeń a dystrybutorami ubezpieczeń są istotnym elementem ochrony konsumenta. Przez wiele lat tworzenie produktów ubezpieczeniowych nie zapewniało klientom odpowiedniej ochrony przed przypadkami tzw. mis-sellingu oraz oferowania produktów nieadekwatnych do potrzeb konsumentów. Zarządzanie i nadzór nad produktami ubezpieczeniowymi to również element nowej polityki dystrybucji ubezpieczeń określonej w tzw. Dyrektywie IDD. Ze względu na tę doniosłość bardzo ważne jest, aby nowe regulacje zostały implementowane prawidłowo we wszystkich państwach członkowskich. Jednym z elementów ochrony konsumenta jest obowiązek ubezpieczyciela przekazania pośrednikowi adekwatnych informacji w zakresie produktu ubezpieczeniowego. Jest to ważny krok biorąc pod uwagę fakt, iż nowe produkty ubezpieczeniowe są niezwykle skomplikowane nie tylko z perspektywy konsumenta, ale również oferującego je pośrednika ubezpieczeniowego.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies