Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Strategic planning of tourist destinations: new approach towards territorial organization of tourism in Belarus

Tytuł:
Strategic planning of tourist destinations: new approach towards territorial organization of tourism in Belarus
Autorzy:
Aliaksandr Tarasionak
Tematy:
tourist destination
strategic planning
territorial organization of tourism
recreational regional park
Belarus
Język:
angielski
Dostawca treści:
CEJSH
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Within the framework of the USAID/UNDP project “Local Entrepreneurship and Economic Development” coordinated by the Ministry of Sports and Tourism of the Republic of Belarus a concept of creating tourist destinations has been implemented. By means of strategic planning 17 tourist destinations were created that have contributed to the established system of tourism territorial organization in Belarus. The strategic planning process involved the local community represented by private businesses, public organizations and public authorities. At the moment we can speak about the success of six tourist destinations that are new regional subjects for competition on Belarusian tourism market. Experience in creation of tourist destinations in Belarus can be useful for solving problems in constructive geography. References 13. Fig. 1, Tables 3. In English, summary in Lithuanian.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies