Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Turystyka kulturowa - na krakowskiej planszy gry miejskiej

Tytuł:
Turystyka kulturowa - na krakowskiej planszy gry miejskiej
Cultural tourism - on Cracow board of urban game
Autorzy:
Witold Warcholik
Data publikacji:
2014-07-01
Tematy:
urban game,
guide,
tourism,
city sightseeing
gra miejska,
przewodnik,
turystyka,
zwiedzanie miasta
Język:
polski
Dostawca treści:
CEJSH
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
The elaboration includes definition of "urban games" and basic typology of this kind of games. Furthermore, taking as an example the city of Krakow, there have been shown possibilities of sightseeing city space through urban games. Taking into account the results of carried out surveys there has been an attempt to evaluate the popularity of such games as tourist products. Urban games and other forms of field games are innovative ideas for presentation, disclosure and interpretation of natural and cultural heritage. Urban games can become an alternative to a traditional guided sightseeing of an urban area. There may be several reasons of such choice; interesting way to explore the city, aspects of play and physical activity, better memorization of information as well as possibility of being independent from guide's preferences, self activity and getting around the paths other than the ones which are popular among tourists. A well-prepared urban game is part of the particular trend in tourism based on entertainment, emotions, education and engagement (4×e). A player becomes an active participant in the adventure directed by the organizers, however he solves the tasks using his own ideas and variants of routes.

W opracowaniu zdefiniowano pojęcie gry miejskiej, przeprowadzono wstępną typologię tej formy zabawy, a na przykładzie Krakowa przedstawiono kontekst innowacyjności tej formy zwiedzania przestrzeni miejskiej. Dodatkowo, na podstawie wyników przeprowadzonego badania ankietowego, podjęto próbę oceny popularności gier miejskich jako produktów turystycznych. Gry miejskie i inne formy zabaw terenowych to innowacyjne pomysły na prezentację, udostępnienie oraz interpretację dziedzictwa przyrodniczego i kulturowego. Gry miejskie stają się istotną alternatywą dla tradycyjnego zwiedzania przestrzeni miejskiej z przewodnikiem. Uzasadnienia takiego wyboru turysty można upatrywać w interesującym sposobie zwiedzania miasta, aspektach zabawy i aktywności fizycznej, lepszym zapamiętaniu informacji, uniezależnieniu się od preferencji przewodnika czy też pilota, własnej aktywności oraz poruszaniu się nie tylko utartymi przez turystów ścieżkami. Dobrze przygotowana gra miejska wpisuje się w trend turystyki bazujący na zabawie, emocjach, edukacji i zaangażowaniu turysty (4×e = entertainment, emotion, education, engage). Gracz staje się czynnym uczestnikiem wyreżyserowanej przez organizatorów przygody, rozwiązuje jednak zadania na bazie swoich pomysłów, według własnych wariantów tras.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies