Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Być nauczycielem akademickim. Rozważania Hansa-Georga Gadamera (1900-2002)

Tytuł:
Być nauczycielem akademickim. Rozważania Hansa-Georga Gadamera (1900-2002)
Being an Academic Teacher. The Vews of Hans-Georg Gadamer (1900-2002)
Autorzy:
Władysława Szulakiewicz
Tematy:
Historical Pedeutology
Hans-Georg Gadamer
Język:
polski
Dostawca treści:
CEJSH
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
The article deals with the problems of historical pedeutology. It presents the views of an eminent philosopher Hans-Georg Gadamer concerning the tusks and duties of academic teachers. It is based on primary sources, mostly Gadamer’s publications and relevant memories. The text consists of two parts. The first part contains a presentation of Gadamer’s life and a reconstruction of his views on being a academic master in a university. It shows Gadamer’s academic teachers, as well as academics with whom he collaborated as university professor. The second part of the text offers a presentation of different opinions and memories of Gadamer’s academic activity. The article ends with an attempt to characterize Gadamers’s standpoint concerning the dignity of the academic profession.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies