Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Wpływ mediów społecznościowych i technologii mobilnych na współczesne procesy zakupowe

Tytuł:
Wpływ mediów społecznościowych i technologii mobilnych na współczesne procesy zakupowe
The influence of social media and mobile technology on modern purchasing processes
Autorzy:
Karol Łopaciński
Łukasz Łysik
Tematy:
media społecznościowe
technologie mobilne
ścieżka zakupowa
zachowania nabywców
Język:
polski
angielski
Dostawca treści:
CEJSH
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Popularyzacja i rozwój mediów społecznościowych oraz technologii mobilnych spowodowały widoczne zmiany zachowań współczesnych konsumentów oraz w istotnym stopniu wpłynęły na kształt procesów zakupowych. Media społecznościowe i powstałe na ich bazie społeczności konsumenckie sprawiły, iż nabywcy są bardziej świadomi swoich możliwości i decyzji zakupowych, mogą też w coraz większym stopniu oddziaływać na ofertę rynkową. Urządzenia mobilne z dostępem do Internetu istotnie wzbogaciły możliwości pozyskiwania informacji o produktach i usługach oraz pozwoliły na dokonywanie zakupów online w dowolnym czasie i miejscu. Widoczny jest również wpływ wspomnianych rozwiązań na tzw. ścieżkę zakupową, w skład której wchodzą kolejne etapy prowadzące do zakupu produktu lub usługi przez nabywcę. W pierwszej części artykułu omówiono najnowsze trendy (na świecie oraz w Polsce) związane z dynamicznym rozwojem i popularyzacją mediów społecznościowych i technologii mobilnych. Zwrócono uwagę na coraz bardziej widoczne przenikanie się obu rozwiązań oraz wynikający z tego regularny wzrost liczby tzw. active mobile social users, czyli internautów, którzy korzystają z mediów społecznościowych za pośrednictwem urządzeń mobilnych. W następnej kolejności przedstawiono trendy związane z zachowaniami współczesnych nabywców w kontekście społecznościowym i mobilnym oraz scharakteryzowano nowy typ konsumenta, który można określić jako konsumenta digitalnego. Główna część artykułu dotyczy wpływu mediów społecznościowych i technologii mobilnych na tzw. ścieżkę zakupową. Jej tradycyjny kształt uległ istotnym przekształceniom dostosowującym ją do nowej rzeczywistości rynkowej. W związku z tym w artykule dokonano analizy zakresu oraz przyczyn tych zmian, a także wskazano, co one oznaczają dla współczesnych konsumentów i przedsiębiorstw.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies