Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Kreowanie wartości dla akcjonariuszy w spółkach giełdowych sektora nieruchomości

Tytuł:
Kreowanie wartości dla akcjonariuszy w spółkach giełdowych sektora nieruchomości
Creating Corporate Value for Shareholders in Listed Companies of Real Estate Sector
Autorzy:
Jarosław Kaczmarek
Data publikacji:
2014-06-30
Tematy:
creation of value
added value
real estate sector
kreowanie wartości
wartość dodana
sektor nieruchomości
Język:
polski
Dostawca treści:
CEJSH
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Creating corporate value for shareholders in listed companies of real estate sectorAssessment in the creation of corporate value for owners is the basic topic of consideration in this article. It focus on the application of external and internal measures – market and economic added value. The objective of the article is to indicate the ways of increasing the field of perception of measures for creating values by introducing the concept of superior size, as well as relativization. The discussion in the theoretical and methodical realm makes use of the connection between measurements applied for creating company added value (both economic and market one) relative to company market value. The formulated concept was utilised in the empiricall reasearch conducted on a group of listed companies from the real estate sector (developers). The findings of medium–term assessment have allowed for a confirmation of the hypothesis concerning the significant correlation between changes in superior market added value and changes in company capitalisation.

Ocena kreowania wartości przedsiębiorstwa z punktu widzenia jego właścicieli stanowi podstawową płaszczyznę prowadzonych rozważań. Uwaga koncentrowana jest na wykorzystaniu miar oceny zewnętrznej i wewnętrznej – rynkowej i ekonomicznej wartości dodanej. Celem artykułu jest wskazanie i wykorzystanie sposobów rozszerzenia pola ich percepcji przez wprowadzenie koncepcji wielkości nadmiarowej, jak również ich relatywizacji. W prowadzonych dociekaniach w warstwie teorio–metodycznej wykorzystano związki między miarami kreowania wartości dodanej (ekonomicznej i rynkowej), a wartością rynkową przedsiębiorstwa. Wypracowana koncepcja posłużyła do przeprowadzenia badań empirycznych na grupie spółek giełdowych sektora nieruchomości (deweloperów). Uzyskane wnioski z oceny średnioterminowej pozwoliły na potwierdzenie hipotezy o wysokiej korelacji zmian nadmiarowej rynkowej wartości dodanej ze zmianami kapitalizacji spółek.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies