Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

The Problems in TVET for Apprenticeship from the Perspective of Different Groups of Actors: a Case Study

Tytuł:
The Problems in TVET for Apprenticeship from the Perspective of Different Groups of Actors: a Case Study
Problem praktyk zawodowych w kształceniu i szkoleniu zawodowym i technicznym z punktu widzenia różnych grup docelowych: studium przypadku
Autorzy:
Ilhan Gunbayi
Mustafa Ozel
Data publikacji:
2013-06-20
Tematy:
vocational and technical apprenticeship education
principals
teachers
students
managers of chambers of commerce employers
master trainers
praktyki zawodowe
dyrektorzy szkół
nauczyciele
uczniowie
kadra zarządzająca
izby gospodarcze
pracodawcy
nauczyciele mistrzów w zawodzie
Język:
angielski
Dostawca treści:
CEJSH
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Artykuł prezentuje wybrane problemy związane z realizacją praktyk zawodowych w kształceniu i szkoleniu zawodowym i technicznym z perspektywy różnych grup docelowych: dyrektorów szkół, nauczycieli, studentów, kadry zarządzającej izb gospodarczych, pracodawców i nauczycieli mistrzów w zawodzie. Badania jakościowe przeprowadzono techniką wywiadów częściowo skategoryzowanych z wykorzystaniem kwestionariusza wywiadu. Próba badawcza objęła przedstawicieli ww. grup docelowych z Centrum Kształcenia w Muratpasa w Antalyi, m.in. z następujących obszarów: fryzjerstwo, konserwacja elektronicznych urządzeń biurowych, mechanika samochodowa, technologia żywności, produkcja mebli z drewna. Artykuł zawiera rekomendacje dotyczące poprawy i wsparcia funkcjonowania praktyk zawodowych zgodnie z potrzebami rynku pracy.

Vocational education has recently been one of the primary policy areas of governments, industrialized, or developing alike (Simsek and Yildirim, 2000). Global-ization of the economy, increasing international competition, changes in demographic development and in the labor market are giving rise to a need for new strategies on education and training policy. Economic development depends a great deal on adapting Technical and Vocational Education Training systems to meet social and economic demands. For this reason many countries stress the need to place a greater emphasis on TVET in the years to come and highlight the importance of: providing attractive, qualified training programs and continuing training opportunities in order to enhance employability and occupational mobility; designing TVET to conform more closely with the field of practice; orienting TVET closer to the requirements of the employment system and the corresponding labor market needs and preparing young people for degrees which comply with high standards while opening up forward-looking employment prospects (BIBB, 2004). Many governments are nowadays interested in expanding vocational preparation for young people at both upper-secondary and post-secondary level. Different economies use different mixes of full-time education and apprenticeship, even if both routes are present to some extent in almost all countries (OECD, 1996).

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies