Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Myślenie projektowe i myślenie strategiczne w rozwoju przedsiębiorstwa

Tytuł:
Myślenie projektowe i myślenie strategiczne w rozwoju przedsiębiorstwa
Design Thinking and Strategic Thinking in Business Development
Autorzy:
Brzozowski Maciej
Tematy:
Rozwój przedsiębiorstwa, Proces projektowania, Rozwój strategiczny
Enterprise development, Design process, Strategic development
Dostawca treści:
CEJSH
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Celem artykułu jest wyjaśnienie wybranych niedomówień i sprzeczności towarzyszących koncepcji myślenia projektowego (ang. design thinking), a tym samym uzyskanie odpowiedzi na kluczowe pytania takie, jak: na czym polega istota myślenia projektowego? Jak można je zidentyfikować? Czy i jak różni się ono od innych sposobów myślenia wykorzystywanych w organizacji, szczególnie od myślenia strategicznego? Czy można oba te sposoby myślenia wykorzystywać zamiennie? Czy myślenie projektowe i myślenie strategiczne mogą być rozpatrywane w ramach jednego strategicznego procesu rozwoju przedsiębiorstwa? W pierwszej części opracowania omówiono teoretyczne podstawy myślenia projektowego oraz zdefiniowano samo pojęcie na gruncie dyscypliny wzornictwa. Następnie przetransponowano koncepcję myślenia projektowego na grunt nauk o zarządzaniu. W dalszej kolejności porównano cechy charakterystyczne myślenia projektowego oraz myślenia strategicznego. Na zakończenie przedstawiono rekomendację wspólnego wykorzystania obu omówionych sposobów myślenia.

The purpose of this research is to clarify some of the salient issues surrounding the concept of design thinking. For example: what is design thinking? How do we recognize it? Is it different from alternative approaches to thinking in organization, especially to strategic thinking? If so, can it serve as a replacement for strategic thinking? Can design thinking and strategic thinking be placed within the same strategic regime of business development? In the first part of the paper, theoretical foundations have been reviewed and the term 'design thinking' has been defined according to contemporary design literature. Design thinking has been transferred from design theory into management science. Then, design thinking's characteristics have been compared to strategic thinking's characteristics. Finally, the recommendation of joint use of design thinking and strategic thinking has been formulated.

Pełny tekst artykułu umieszczono za zgodą wydawcy. Tekst jest dostępny w Internecie na stronie Wydziału Zarządzania Uniwersytetu Przyrodniczo-Humanistycznego w Siedlcach.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies